На данашњи дан: Како је српски посланик Рачић убио хрватског посланика Радића

[caption id="attachment_54017" align="aligncenter" width="600"] Илустрација: Nedeljnik.rs[/caption]

„Молим вас, господине предсједниче, да га казните. Ако га ви не казните, ја ћу да га казним...'' биле су речи упозорења Пунише Рачића, неколико тренутака пре убиства.


На данашњи дан 1928. године у Скупштини Краљевине Југославије су убијени Иван Пернар, Павле Радић и Ђуро Басаричек, док је касније преминуо и рањени Стјепан Радић. Тих година вођене су жестоке расправе у Скупштини. Није било страно вређање ни Србима ни Хрватима, често су псовке биле толико страшне да највећи број њих није ни улазио у записник. Можда најстрашније што се од Хрвата могло чути у Скупштини су често цитиране речи Павла Радића: „Колико кошта та ваша српска крв? Колико кошта Кајмакчалан? Да платимо - па да будемо мирни!

[caption id="attachment_54018" align="aligncenter" width="318"] Пуниша Рачић у време када је био комита, страница из књиге Војвода Вук Поповић. Календар за просту годину 1927. Београд, Издање Четничке оргазнизације „Петар Мркоњић“ у Осеку. Штампарија „Ђ. Јакшић“.[/caption]

Тога дана, након нове жучне свађе у Скупштини радикалски посланик Пуниша Рачић пуцао је ка посланицима СДК. Како је сам написао:

''Драга браћо Срби из Црне Горе, бирали сте ме и изабрали за свога посланика против воље владе и режима... Ја сам до данас повјерену ми дужност савјесно и предано вршио... Радећи то за вас, правио сам се мањи од макова зрна, а скромнији од сваке дјевојке, кад сам ја лично био у питању... Али кад су били ваши морални и материјални интереси ја сам био прави Србин Црногорац...

Данас су ме Радићевци изазвали нападајући на моју част и национално осјећање те сам се онемогућио да вас даље представљам. Црногорцима и не би требао представник који нема поноса, осјећања части, чојства и јунаштва... Хвала вам браћо на повјерењу!''
Предлог Магацин-а:

О Рачићевој одбрани спрске части и увредама хрватских посланика на рачун Срба и српске победе прочитајте у тексту "Увреде хрватске, меци српски"


идентитет, историја, Пуниша Рачић, србија, част
http://www.magacinportal.org/2017/06/20/na-danasnji-dan-kako-je-srpski-poslanik-racic-ubio-hrvatskog-poslanika-radica/
На данашњи дан: Како је српски посланик Рачић убио хрватског посланика Радића На данашњи дан: Како је српски посланик Рачић убио хрватског посланика Радића Reviewed by Гладиус on јун 20, 2017 Rating: 5

Нема коментара:

Омогућава Blogger.